fredag 17 januari 2014

Orimlig glädje

Jag har tänkt försöka sticka en liten filt till bebisen, som tur är hade jag ett superbra garn hemma som jag ska använda. Men eftersom jag är mer av en virkare än stickare så hade jag såklart inte några stickor som passade till.
Jag bestämde mig till slut för ett par rundstickor i trä från KnitPro.
Men anledningen till min orimliga glädje var när jag satt och klickade runt på sidan så hittade jag mina favoritnålar! Någon gång i början av min amigurumi-virkar-karriär köpte jag ett set med tapesserinålar med böjd spets. Nu har dock två av dom rymt hemifrån och även den tredje var borttappad ett tag (den kom däremot till rätta till slut!). Och givetvis hade jag glömt bort var jag köpte nålarna någonstans..
Hursomhelst har jag varit på jakt efter likadana nålar väldigt länge, helt utan resultat.  Och nu är ett gäng på väg hem till mig! Oh lycka!

Jag kan rekommendera den här typen av nålar till alla amigurumivirkare, de är fantastiska när man ska sy fast armar och annat. Den böjda tippen gör det lätt att "navigera" inuti amigurumin och få upp nålen på exakt rätt ställe :)
Jag beställde dom från loveknitting.com.
Kram på er!

Oh, can you imagine the happiness that filled me when I accidently found my favorite needles (that ive searched for fruitlessly for a long time) when I ordered a pair of circular needles. Im so happy! I ordered them from loveknitting.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...