fredag 17 januari 2014

En liten uppdatering

På sista tiden har jag känt ett behov av att börja blogga igen, men inte bara om virkning utan om allt som händer i livet. Det kanske är jag som har ett ökat behov av att få utlopp för tankar och annat nu när livet är på väg att förändras.
Så jag tänkte börja på ett nytt blad här på bloggen. Och det passar väl bra, med ett nytt färskt år och allt. :) Dessutom är det ju fint om nya besökare får veta vem jag är.

Jag heter Cecilia och är 28 år. Jag bor med min fästman Gottfrid och vår lilla kinesiska nakenhund Jimpjimp i Umeå. Jag och Gottfrid har en liten bebis i magen som är beräknad att komma ut i slutet på mars.
Jag jobbar som undersköterska på urolog avdelningen på NUS här i Umeå, men nu är jag sjukskriven pga foglossningar.
Jag gillar all typ av handarbete, jag har däremot virkat mest (mycket amigurumi) men har på senaste tiden även blivit intresserad av stickning och sömnad, en dröm är att kunna sy och sticka egna kläder av riktigt hög kvalitet!

Jag och magen i v 24

Fem fakta om mig:
Jag är uppväxt i en förort till Stockholm, har bott en kort period i Visby men bor nu i Umeå. I framtiden hoppas jag på att komma ännu längre från civilisationen och bo i ett fint hus ute på landet.
Jag är 100% drogfri..
Jag har en väldigt utspridd familj; min pappa bor i Stockholm, min syster bor i Nottingham, UK och resten av min släkt är utspridd i Finland och olika delar av Sverige.
Min älskade mamma gick bort i bröstcancer 2010 vilket är det värsta som någonsin hänt mig. Jag saknar henne varje dag och önskar (speciellt nu när jag själv ska bli mamma) att jag fick ha henne kvar hos mig.
Jag och Gottfrid har en bokblogg tillsammans där vi recenserar böcker vi läst. Besök oss här. :)

Foto: Gottfrid Wännberg

Hi guys! Im here and back in business! Im aiming for more frequent updates from now on since in pregnant and the joy of blogging is back in my life once again!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...