lördag 9 april 2011

Trifle på posten?

Hej!
Häromdan kom jag hem och hade fått en avi med posten. "hmm..?" tänkte jag. "Har jag beställt något och glömt bort det?" Det fanns ingen avsändare utskriven på avin och jag blev såklart supernyfiken!

Så fort jag såg paketet kände jag igen min systers handstil :D Men vad kan det vara?
Trifle! Från England! Min systers husband är från Nottingham och dom var nyligen där och hälsade på.
Det här fanns i kartongen, Gele-mix, vaniljkräm-mix, "dream topping", kex och strössel. Prydligt förpackat var å en för sig. Vad kan gå fel liksom?
Blanda vaniljkrämsmix med lite mjölk. Härligt påskig färg! Än så länge går det bra..
Snyggt med röd gelé!

...Men ja.. Sen blev det typ Trial and ERROR. Jag brände (såklart) vaniljkrämen på spisen och fick gå till affären och köpa Marsansås istället. Dessutom råkade jag blanda dream topping-saken med vatten istället för mjölk, så det blev aningen.. smaklöst.. Tyvärr. Men jag hade i lite bär å till slut blev det rätt okej ändå. :)
Snygga blev dom iallafall! Mums!
My loving sister sent me a package of Trifle flour mix from England! I did good at first but I ended up burning the custard and mixing the "dream topping" with water instead of milk >_< I had to run to the store and get some new custard and I also added some blueberries and raspberries so it turned out pretty nicely anyways :)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...