fredag 14 januari 2011

en mardröm och en nål genom pannan

hello diane,

jag är uppe tidigt idag! yay! Jag har, som en trilsken tonåring, vänt på dygnet nu under ledigheten. Timmar läggs på timmar och plötsligt är man inte trött förrns klockan är 3-halv 4 på morgonen. Och man sover efter det. Igår gick jag upp 13:30. Inte okej. Och nästa vecka är det mindre okej än så, för klockan 13:30 kommer min skoldag vara slut.
Så idag är jag uppe i tid! Yay!
Jag tänker inte ljuga å säga att jag hade ställt klockan på 9 och faktiskt vaknade då.
Nej jag hade slött ställt klockan på 10:00, vilket förmodligen resulterat i att jag gjort som igår och snoozat vidare.
Nej, det var en mardröm som väckte mig.

Jag drömde att jag låg och sov i mitt gamla flickrum i Järfälla utanför Stockholm. Det börjar ringa aggressivt på dörren, jag hör det men orkar inte gå upp, vill sova vidare, antar att personen kommer ge upp eller möjligtvis att någon annan i huset kommer vakna och gå till dörren.
Men nej, det nästa som händer är att någon, helt ljudlöst, tagit sig in i huset och står bredvid min säng och tar tag i min fot.
Hade mitt liv varit en Hollywoodfilm hade jag förmodligen satt mig upp, gallskrikande, istället hör jag något tyst rossel från min egen mun samtidigt som jag vaknar. Hu.

Tur att det bara var en dröm. Jag övervägde möjligheten att somna om, alla som någon gång sovit bredvid den man håller kär vet hur svårt det är att slita sig på morgonen. But here I am!

Jag tänkte visa vad jag ska göra idag. (Kan informera att jag gjorde allt på min lista häromdagen förutom började småplugga på fredagens prov. Vilket jag borde göra idag igen).

Jag ska fästa färdigt trådarna på de återstående blommorna, och fortsätta jobba på det här djuret. Jag är lite hemlighetsfull ännu men jag hoppas det blir bra. Jag ber om ursäkt för alla nålar som sticker in i henne överallt men lovar att hon inte har ont av det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...