onsdag 12 januari 2011

Full dag :)

hello diane,

jag brukar inte vilja uppdatera bloggen om jag inte har något nytt att visa, eller åtminstone en bild att publicera. Idag har jag inget av dom..
Jag satt hela kvällen igår och virkade mina african flowers till mitt framtida väskprojekt.
Kommer däremot vara tvungen att köpa en symaskin innan väskan är färdig eftersom jag helst vill ha ett foder. Jag blev klar med blommorna, jag tror det ska räcka med 32 stycken, och jag har fäst trådar på ca 10 av dom.
Huuuga! Fyfan vilket jobb, jag hoppas nästan att jag aldrig kommer bli färdig med den gigantiska mormorsrute-filt jag påbörjade för några år sedan (som sedan legat i en påse i några år). Jag har ca 90 rutor klara, målet är minst 200, problemet är att färgerna är lite fel, så kanske jag gör något annat av rutorna istället.. Vi får se :)

En gammal bild på rutorna, när jag var mitt uppe i projektet.

Idag ser min att-göra-lista ut såhär:
  • Möta upp Lisa och gå till skolan för registrering
  • Registrera mig (:P)
  • Ta en tur in till stan (med sällskap av Lisa) och besöka garnaffären
  • Tvättid 14-16
  • Renskriva skolarbetet min grupp gjorde sista dagen på terminen
  • Börja småplugga på nästa fredags prov i Social Omsorg
  • Börja virka på kusin-djuren

Ganska mycket, men jag är nöjd. Tycker om att ha saker för mig :)

Jag blev förresten helt sjukt glad igår! Fick ett mail från min kusin, en beställning på två figurer! I'm excited! Har aldrig fått en riktig beställning förut så det känns verkligen speciellt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...