lördag 1 januari 2011

Another Year

Hello Diane,

jag avgudar en man som heter Neil Gaiman. Han är min favoritförfattare, eller trollkarl om man så vill. Hans ord är magi och med dem bygger han upp fantastiska världar, karaktärer, berättelser. Han har ett sätt att beskriva djur (speciellt katter) på ett sätt som får en att fnissa igenkännande.
Idag har jag legat i soffan och begrundat gårdagens synder och ätit ofantliga mängder socker och fett. Och läst Neil Gaiman. Jag läste ut boken Neverwhere idag och den är fantastisk. Det tog dock ett ganska lång tag för mig att läsa ut den, tror jag började läsa den nångång i September-Oktober, andra saker har kommit emellan, skolan, andra böcker, sömn etc. Men det är en fantastisk bok. Mer tänker jag inte berätta. Kanske jag ska skriva ett inlägg senare å berätta lite om hans böcker..
Hursomhelst, det jag egentligen tänkte säga var att han har en blogg, där han bjuder väldigt mycket på sitt privatliv och allt som kretsar runt honom och hans skapelser. Igår publicerade han en fin liten text om det nya året som jag vill dela med er.

May your coming year be filled with magic and dreams and good madness. I hope you read some fine books and kiss someone who thinks you're wonderful, and don't forget to make some art -- write or draw or build or sing or live as only you can. And I hope, somewhere in the next year, you surprise yourself.
- Neil Gaiman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...