torsdag 30 december 2010

goodbye 2010, this is how i remember you

Mitt 2010.

2010 var ett sjukt år för mig på många sätt. Mitt liv är HELT annorlunda idag än vad det var för bara ett år sedan.

Det här har jag gjort i år som jag aldrig gjort förut:
Jag flyttade 65 mil norrut, från Stockholm till Umeå.

Dessa resor gjorde jag:
  • I Februari hälsade jag på Gottfrid i Umeå. Flyg.
  • I April hälsade jag på Nettan och Lance i Torshälla. Tåg.
  • I Maj flyttade jag till Umeå. Bil.
  • I Juni firade vi midsommar i Lycksele. Buss.
  • I Augusti hälsade jag på pappa och vänner i Stockholm. Flyg.
  • I Oktober var jag på kräftskiva i Lycksele. Buss.
  • I December firade vi jul i Borlänge. Bil.

Datum som utmärkt sig extra:
26 Januari gick min älskade mamma bort i cancer.
1 Februari blev Gottfrid och jag ett par.
Det var en omtumlade period för mig.
Den 12de November blev jag moster till två underbara små bebisar.

Min största framgång:
Jag har lyckats få jättefina betyg i skolan min första termin.

Det här har jag lärt mig:
Massor! Den största lärdomen är att jag lärt mig vikten av att släppa taget om den man älskar och låta henne slippa sina plågor, att vara glad för hennes skull fast egoisten inom sig inte vill annat än att hon ska fortsätta finnas till.
Sen har jag lärt mig lite mer praktiska saker också som t.ex. skriva virkmönster, baka muffins, hjärt- och lungräddning, luftvägsstopp, hur människokroppen fungerar m.m.

Största misstaget:
Kan inte minnas att jag begått några misstag, jag väljer att inte se saker på det sättet.

Bästa köpet:
Min cykel! Utan tvekan. Den är perfekt!

Detta gjorde mig riktigt glad:
Gottfrid. Att lära känna honom och få vara en del av hans liv.
Att bli moster gjorde mig helt sjukt glad också

Detta gjorde mig riktigt ledsen:
När mamma dog.

Låtar jag lyssnat mycket på:
  • "Av längtan till dig" - Cajsa Stina Åkerström
  • "Haven't Met You Yet" - Michael Bublé
  • "I Want To Break Free" - Queen
  • "River Flows in You" - Yiruma
  • "Poupée De Cire Poupée De Son" - France Gall
  • "Underbart" - Kalle Moraeus & Orsa Spelmän
  • "Kom" - Timoteij
  • "For Once in my Life" - Stevie Wonder
  • "Äppelknyckarjazz" - Movits
  • "Himlen är oskyldigt blå" - Tommy Körberg
  • "Ba ba ba" - Miss Li
  • "Did You Give The World Some Love Today Babe?" - Doris

Årets YouTube-film:
Allt av Simons Cat! Det här är min favorit:
http://www.youtube.com/watch?v=I1qHVVbYG8Y

Årets bok:
Svårt att välja en för jag har läst massor med böcker och upptäckt nya författare och bokserier, men Damernas Detektivbyrå av Alexander McCall Smith är verkligen helt fantastisk!

Årets film:
Alice i Underlandet

Hur jag spenderade midsommar:
I Lycksele hos Gottfrids föräldrar. Det var dessutom första gången jag träffade dom så det var speciellt. Väldigt mysigt! Jag minns speciellt när jag satt ute i trädgården och virkade blommor och Gottfrids mamma låg och solade, vi småpratade och hade jättetrevligt.

Hur jag spenderade min födelsedag:
Vi var mitt uppe i en flytt, fördelen med det var att nästan hela Gottfrids familj var hos oss. Natten till min födelsedag spelade dessutom Gottfrids pappa på Jazzfestivalen här i Umeå så det var lite speciellt också!

Hur jag spenderade julen:
Hos min syster och hennes lilla familj i Borlänge. Första gången jag fick träffa bebisarna och även min pappa var där. Gottfrid följde med mig och det var helt underbart!

Bästa nya personen jag lärt känna:
Jag har lärt känna väldigt många nya underbara människor i år. Jag har bytt jobb, börjat skolan, dessutom flyttat och lärt känna Gottfrids fina familj och vänner.
Men man får inte glömma att det var just i år jag lärde känna honom. Och han är överlägset den bästa nya personen i mitt liv.

Mina nyårslöften till 2011:
Hm.. Jag lovar att inte börja röka, att inte dricka alkohol oftare än vad jag gör nu (typ ett glas vin varannan månad. Som mest.)
Den enda förändringen jag ska försöka mig på är att bli tuffare! Våga mer! Våga säga ja, våga säga nej! Våga säga ifrån när något inte känns bra.

Utvärdering:
Som sagt var mitt 2010 väldigt innehållsrikt. Jag förlorade min älskade älskade mamma och fick se vad riktig sorg innebär. Jag fick lära känna den finaste människa jag någonsin träffat, jag tog chansen och sa upp mig från mitt jobb, flyttade jättelångt, och flyttade ihop med honom och vi har ett fantastiskt liv tillsammans.
Jag hade ett roligt sommarjobb, sa upp mig igen, påbörjade min utbildning, bråkade med csn, jag blev moster, jag har virkat och bakat och inrett, jag har läst och lyssnat på musik, jag har skrattat och gråtit, jag har röstat och varit upprörd, jag kan lugnt säga, att trots min stora förlust har jag varit mycket lyckligare 2010 än tidigare år! Och jag ser verkligen fram emot 2011!

Varma nyårskramar
Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...