söndag 17 augusti 2014

Sticklistan

Jag har äntligen börjat sticka, på riktigt. Ni som följt mig vet att jag virkar väldigt mycket och drömmer om att lära mig sticka. Och nu kan jag. Tjoho! Såklart är jag inte något proffs, men tillräckligt duktig för att det ska bli något av det nu. Här är det jag är mest sugen på just nu

Den här assöta filten från Drops håller jag på att sticka just nu. Jag har stickat ungefär en tredjedel men garnet är slut och det fanns inget nytt i garnaffären sist jag var där, så den ligger och väntar. Jag har verkligen lärt mig massor av att sticka denna!















Jag och syrran stickar varsin blåbärsmössa till våra små, hon blev ju mamma igen två månader efter mig! Så himla kul! Men än så länge går det inte så bra, först upptäckte jag att jag gjort den för liten, så jag dog upp allt jag stickat. Sen hade jag lite småproblem med rymmande maskor och felräkning å sånt där. Blä. Men nu är den på gång! Jag skippar däremot prickarna, blåbär har ju inga frön utanpå?











Världens gulligaste små sockar, när mössan är färdig så!

















yllochtyll.com
En klassisk pippitröja. Det ska Juni få. Det blir nästa projekt efter att filten är färdig, det blir perfekt att få träna lite på att byta färg och att sedan sy ihop den till ett färdigt plagg. Det ska bli så skoj! Det här mönstret finns att köpa hos yllochtyll.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...