måndag 16 juli 2012

Enhörningen Ann-Marie

Hej,
minns ni mig?
Det var ett tag sen jag uppdaterade, jag har haft fullt upp med annat och skapande-intresset har tyvärr kommit i skymundan. Jag har tagit studenten, ägnat mig åt att träna och på senare tid jobba och läsa enormt mycket böcker. Jag och pojkvännen har startat en bokblogg tillsammans. Kika gärna in där om ni saknar mig ;).

Men igårkväll hände något! Jag satt i godan ro och surfade runt på facebook, där jag blev fullständigt blown away av superkreativa Elinas vacka kentaur. Gå in och kika!
Jag blev så inspirerad och bestämde mig för att virka klart enhörningen jag började med i November :|
Jag satt på golvet i datorrummet och virkade till klockan 4 imorse! Och jag lyckades dra fram typ alla mina garn och pysselgrejor så det ser ut som tusan här inne nu! :D

Hursomhelst blev hon färdig idag! Jag har döpt henne till Ann-Marie efter min fina mormor, som tyvärr inte är med oss längre. Det guldiga garnet på hornet och i manen/svansen har jag ärvt av mormor, så jag tyckte det var passande. :)







Jag är jättenöjd, tyvärr kan jag inte rekommendera mönstret. Det var fullt med fel och jag improviserade väldigt mycket. Men om ni vill försöka finns det på Ravelry.

3 kommentarer:

  1. Helt galet söt! Älskar dina små figurer. Det lilla hornet är ju bara för underbart - man vill ju bara pilla på det och säga "naaaw"! Och vad vackert (på fler sätt än ett) att ha din mormors garn i manen och svansen. :)

    SvaraRadera
  2. Jättesöt! Gillar hästskorna, hur gulligt som helst.

    Och välkommen tillbaka! :P

    SvaraRadera
  3. Åh så söt! & jättefin header du har :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...