tisdag 5 april 2011

Plugg plugg plugg

Hej på er :)

Jag medger att det inte varit lika tätt mellan uppdateringarna senaste tiden som i början på året, jag får helt enkelt skylla ifrån mig på skolan. Skolan äter upp ens tid, ork och lust. Tyvärr.
Men jag tycker att det är kul att gå i skolan, jag går en rolig utbildning (Omvårdnadsprogrammet), där vi läser både teori (smaskiga saker som sjukvård, social omsorg, etik, människan socialt och kulturellt) och praktik (blodtrycksmätning, såromläggning, blodprover), dessutom har jag en jättemysig klass, även om den är indelad i små grupper så har vi en jättefin sammanhållning i klassen och alla är verkligen superhärliga!

De här kurserna är jag klar med hittills:
  • Medicinsk Grundkurs
  • Vård och Omsorg
  • Social Omsorg
  • Arbetsmiljö och Säkerhet
  • Människan Socialt och Kulturellt
Och just nu läser jag:
  • Sjukvård
  • Etik och Livsfrågor

Sen har jag kvar:
  • APU - Äldreomsorgen
  • APU - Sjukvård
  • Utvecklingsstörning/Funktionshinder
  • Psykiatri
  • APU Psykiatri eller Utvecklingsstörning/Funktionshinder

Det känns verkligen kul att se det såhär uppradat, har i princip bara praktikerna kvar. Jag ska dessutom läsa Psykiatrin och Utvecklingsstörning/Funktionshinder samtidigt så jag kommer bli klar lite tidigare än planerat från början :D Sen är jag färdig Undersköterska. Yay!
Men ni som har läst den lilla faktasidan om mig vet att jag inte är nöjd där, först behöver jag ca 250 gymnasiepoäng till för att få ett komplett slutbetyg (och "ta studenten"). Sen, om ungefär 1 år. Då ska jag söka till Umeå Universitet. Till Arbetsterapeutprogrammet. Iihk! :D Ibland längtar jag ihjäl mig efter att få börja på Universitetet. Få gå "med de stora barnen" (iofs är många av dom yngre än mig haha!)

Nu ska jag sluta fly från studierna och sätta mig och läsa om livmoderscancer, vi har en redovisning på torsdag. :)
Kram

1 kommentar:

  1. Det var värsta kul på virkningen idag, tack för att vi fick komma! :D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...