söndag 20 februari 2011

besök i garnaffären.

Hejsan,
jag skrev häromdagen att jag skulle ner på stan och shoppa lite. Och att jag absolut inte skulle gå in i garnaffären..
Jag verkar vara garnberoende för givetvis gick jag raka vägen till Hemflit och handlade

Det blev två olivgröna nystan Eskimo till min stora sköldpadda jag håller på med, ett nystan polaris i naturvitt till mitt hemliga geekprojekt och tre nystan babybamboo, har lämnat Hemflit alldeles för många gånger utan babybamboo och nu till slut fick tre lyckliga nystan följa med mig hem. Färgerna är verkligen superfina och kvaliten är såå mjuk. Jag älskar det här garnet. Det är synd att det är dyrt bara. Ett nystan på 50g för 45:- tycker jag är lite för mycket men nångång ibland kan man unna sig :D


Här är en bild på mitt nästan färdiga och superhemliga nördprojekt. Jag ska bara sy/brodera på en blå symbol på den, vad tror ni att det ska bli?


Annars så köpte jag två par byxor, en tröja, underkläder och strumpor, men eftersom det här inte är någon modeblogg kommer jag inte visa upp mina fynd :P Däremot är det en Uggleälskarblogg så jag kan visa upp min nya ring med gott samvete :)

I have visited the yarnstore and these yummies came home with me. Im making a secret geeky-project which is nearly done, all that is missing is a blue symbol on the front. Want do you think it will be? I also bought this lovely owl-ring when I was out on my shoppingspree :)

4 kommentarer:

  1. vart har du hittat den där UNDERBARA ringen?!

    jag tror att geekprojektet är en sittpuff=)

    SvaraRadera
  2. Oj, vilka fina garner du hittat.
    Jag var in på hemflit häromdagen och kikade, mycket garn det fanns där :)
    Jag tror det hemliga projektet ska bli en mössa :)

    SvaraRadera
  3. syfestivalen är i sthlm på älvsjömässan 2 ggr om året, så nästa gång är i november:) börja planera den nu då så kan du bara inte missa den;) haha

    det finns MASSOR av saker där; tyger, garner, broderier, ull, symaskiner, lampor osv. det är värt att åka:D

    SvaraRadera
  4. Himla söt ugglering!

    Gillar verkligen din fina blogg och kikar in nästan varje dag. Hoppas du får en trevlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...