fredag 28 januari 2011

eyes delivery and a cat in progress

hello diane.

idag är det fredag. Jag är ledig på fredagar och unnade mig att sova till klockan halv 12. Jag vaknade, snyggare till lägenheten lite och sen kom Gottfrid hem från skolan.
Vi har 1års jubileum på tisdag men vi passar på att fira det nu i helgen, så idag har vi gett varandra presenter, ätit god mat, spelat ett spel som Gottfrid fick av mig och sett på film. Imorgon ska vi äta ute och gå på bio. En verklig toppenhelg!
Jag har fått fler beställningar på amigurumis å det känns verkligen jättekul! Var inte blyg att skicka ett mail om du är intresserad av att köpa en egen virkad kompis, kanske till dig själv, kanske som present till någon annan.

Jag påbörjade mitt hemliga nörd-projekt igår. Men garnet tog slut, så jag påbörjade ett annat projekt. En katt :) Har tänkt ganska länge att jag ska göra en efter Crochetras mönster men har inte blivit av ännu. Men nuså! Det blir en helvit kisse med blå blommor från boken '100 flowers to knit and crochet' av Lesley Stanfield.
Dessvärre tog garnet slut till den med, så ska slinka in på garnaffären imorgon innan bion och inhandla lite nytt :)



Dessutom hade äntligen postgubben med sig mina ögon jag beställt från 6060.
25 par svarta 6mm ögon, 20 par 4,5 mm svarta ögon, 4 par röda nosar, 10 par 4,5mm blandade färger ögon och 5 par rosa 7,5 mm ögon. Jag är väldigt nöjd. Fin komplettering till det jag redan hade. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...