måndag 27 december 2010

jul 2010.

hello diane,

torsdagmorgon tuffade jag och Gottfrid ner till Borlänge i en svart liten hyrbil,
det var en iskall men klar dag och resan tog ungefär 9 timmar. I Borlänge bor min syster Nettan, hennes make Lance och deras 1 månader gamla bebisar Alice och Charlie. Vår pappa Göran var där och han hade hundarna med sig.
Lycka!!


Det var en speciell jul på många sätt. Det var en första-gången-jul av rang:

* Min och Gottfrids första jul tillsammans
* Det vår första jul i Borlänge
* Gottfrids första jul utan sin familj
* Första julen på flera år som jag åt av (original) julmaten
* Första julen utan vår mamma
* Lance första svenska jul.
* Alice och Charlies första jul någonsin.
* Första julen utan en julgran


Vårt sjukt snygga julgrans-substitut!


Mitt första möte med lilla Charlie. Jag var skräckslagen och sjukt lycklig på samma gång.


Gammhunden ligger å ser på när vi ungdomar roar oss


Självklart blev det Carcassonne, vi blandade ihop våra med deras bitar så vi fick en sjukt stor karta. Jätteroligt! Här blir vi bevakade av katten Pheobe.


"Titta Pappa! Jag är moster! Det står t.o.m. på paketet!"


Charlie och Alice i sina nya tjusiga stolar + julklappar :D


Charlie med en av julklapparna från mig, en virkad gris

Alice fick såklart också en gris :)

Förutom babymys, god mat, fantastiska julklappar, Karl-Bertil Jonsson, spel och sena nätter fick jag även träffa min underbara gulliga vän Annelie som kom förbi en sväng på Julafton. Hon firar också jul i Borlänge så hon hade vägarna förbi. Jag har saknat henne så otroligt mycket.

Foton av mig och Gottfrid Oskarsson

Hoppas att ni hade en lika fin jul som vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...