fredag 26 november 2010

Fyra saker om fyra saker

Det är lite torrt på bloggfronten just nu, jag tänker däremot inte be om ursäkt för det för jag tänker inte låta den här bloggen bli något tvång som jag måste uträtta varje dag/en gång i veckan etc. Den är mer som ett tidsfördriv och en ventil utåt :)
Jag var inne å kikade hos Sagolikt pyssel och såg att hon blivit utmanad att skriva fyra saker om fyra saker. Eftersom jag inte blivit utmanad, och inte heller bryr mig om att bli det så skriver jag fyra saker om fyra saker ändå :)

Fyra TV-program jag tittar på:
Vem vet mest (jag och Gottfrid är båda två galna i frågesport så det här är en självklarhet hemma hos oss klockan 19 varje vardag haha)
Lyxfällan - även fast det alltid följer samma mönster. Börjar i katastrof och slutar med att alla är nyfrälsta anhängare till ekonomigudarna så är det ändå sjukt underhållande.
United States of Tara - en serie om en kvinna som lever med multipla personligheter, hennes familj och alla problem. Hur bra som helst!
Ung och bortskämd - Är det inte fantastiskt att kunna sitta i soffan och vara helt vanligt ansvarstagande och ordningsam och känna sig som värsta städguden? ^^

Fyra saker jag gjort idag:

Skrivit prov i Medicinsk grundkurs
Promenerat i snönyran i en timme
Lagat och ätit en italiensk gourmetmåltid bestående av makaroner och ketchup
Donat runt i köket, har småändrat på en sak men ska se om det blir okej:at av pojkvännen innan jag lägger in några bilder på det här :)

Fyra saker jag längtar efter:
Åka ner till Borlänge och fira jul med familjen, träffa min systers nyfödda tvillingbebisar!
Våren, är sjukt less på snö och kyla
Att bli färdig på komvux så jag kan börja studera på Universitetet med dom stora barnen!
att Gottfrid kommer hem så jag kan visa honom köks-donet :)

Fyra saker på min önskelista:

Massor med fina böcker - virkning, bakning, neil gaiman, harry potter, true blood, damernas detektivbyrå m.m.
En rosa vaxduk till mitt skrivbord
Målardukar
En riktigt varm vinterjacka och täckbyxor

2 kommentarer:

  1. Roligt att få veta mer om dig!

    Du har så rätt! Skriva inlägg gör man bara när man har lust! Blogga gör man ju för att det är kul och får inte kännas som något tvång.

    Finns ju tillräckligt med "måsten" i livet ändå! Eller hur?! =)

    Trevlig kväll på dig!

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att jag hittade till din blogg!
    Om du vill kan du kika in på min blogg och tävla om en Lunafigur. Tävlingen pågår till den 13:e december.
    Ha en toppenbra tisdag!!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...