onsdag 3 november 2010

Flytt och eget skrivbord

Hello Diane,

mycket har hänt sen jag bloggade sist. Jag har dels fyllt år. Hela 25år är jag nu. Det känns jätteroligt, fast bara i ett år till sen måste jag börja betala fullt pris överallt :( Vi firade min födelsedag genom att flytta. Tjoho. Hela helgen faktiskt. Vi bor fortfarande i Umeå, men närmare skolorna. Och framförallt. En trea. Nu har vi ett speciellt rum för datorerna och våra hobbies, jag med min virkning, ritande och pyssling. Gottfrid med sin musik och fotografering. Känns superbra! Det bästa är nog att jag fått ett alldeles eget skrivbord! *tindrar som på julafton*
Vi åt även på restaurang på Lördagen med Gottfrids familj och såg hans talangfulle far spela och sjunga på Jazzfestivalen. Det var jättekul även fast vi var galet trötta.

Här är alla mina fina presenter:

Av Gottfrid fick jag:
'Vackra flickors lott' och 'Kalaharis skrivmaskinsskola för män' av Alexander McCall Smith. Det är del 3 och 4 i Damernas Detektivbyrå. Jag ÄLSKAR den bokserien. Riktigt varm och mysig läsning!
'Vickis Vintage Butik' av Isabel Wolff. Jag har inte läst något av Isabel Wolff men boken beskrivs såhär: "Vickis vintagebutik är en varm och tidlös feelgood-roman om vänskap och kärlek, om hur man försonas med sin historia och vilken betydelse ett klädesplagg faktiskt kan ha." Det låter helt fantastiskt. Sen att boken är rosa gör ju inte saken sämre eller hur? ^^ Jag får återkomma med en recension :)
Två fantastiska plåtburkar från DLP. ÄLSKAR dessa. Dom är så söta, man kan inte bli annat än glad av att se dom. Skulle gärna fylla hela lägenheten med sånna här :D
Den lilla fjärrkontrollssaken får symbolisera ett XBOX-spel jag fick av Gottfrid, det heter Scene it? och är ett frågesportsspel med tillhörande handkontroller. Så kul!
Av Gottfrids bror och hans fästmö fick jag det vackra änglaspelet och av hans föräldrar fick jag muffinsboken och muffinsformarna, vi fick även den fina blomman av dom i inflyttningspresent.
Jag har inte fått så här många presenter sen jag var ett litet barn, det var verkligen kul att öppna en massa paket och att alla presenter var så genomtänkta. Dom är verkligen Cilliga allihop och jag är så glad över alla!
Jag fick även en fin present av min pappa i förskott när jag var nere och hälsade på honom i Augusti. En inomhusgrill från HB Nordica, som vi använder flera gånger i veckan. Den är verkligen supersmidig!

Vi har som sagt precis flyttat och lägenheten ser lite ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Men vi har fått lite ordning och jag vet att många är nyfikna på hur det ser ut hemma hos oss nu så tänkte visa några bilder.

Vardagsrummet:



Köket:


Dator/hobbyrummet:



Och slutligen mitt skrivbord:



Det här är vad jag sysslar med just nu, en uggla och flamsingo. Pausar lite med ugglan, väntar på min beställning av hobbyfilt innan jag kan göra färdigt den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...