fredag 2 juli 2010

Beth's piglet

Hello Diane,
Jag beställde två fina virkböcker för ett tag sedan (ojoj vad många fina böcker det finns! Vill köpa allihop men jag fick tvinga mig själv att sansa mig och nöja mig med "bara" två). Fick dom lagom tills jag och pojkvännen åkte till Lycksele och firade midsommar med hans föräldrar i hans barndomshem. Det var riktigt mysigt att sitta i solen ute i trädgården och virka blommor. Eller rättare sagt försöka, jag är inte så van vid engelska beskrivningar och jag tyckte det var ganska svårt. Men 'practise makes perfect' som det heter :) Boken innehåller massor med fina blommor och blad och även ett par fjärilar och bin.
Beställde även Beth Doherty's underbara virkbok. Har beundrat hennes amigurumis länge så det är superkul att prova hennes egna mönster och ta del av hennes tips.

Det första mönstret jag vågat mig på är den här toksöta grisen. 'Piglet', hon bor i köket nu där hon tar varje chans hon får att tigga till sig en liten godbit :) Det var ett riktigt roligt mönster att virka. Har tänkt ge mig på att göra en kompis till henne så hon slipper vara ensam där i köket :)


Annars händer det mest jobb i mitt liv just nu, det är hyfsat trist när solen skiner ute but a girl has got to eat ;) Jag är ledig måndag-tisdag iallafall och då blir det kvalitetstid med pojkvännen :) Jag längtar :)

1 kommentar:

  1. Oh! Fin fina Pigglet! Lär mig lär mig lär mig!!!
    Var ju dösöt!

    Du är så duktig du ^^
    Kramar
    //Elin & Kotten

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...