söndag 13 oktober 2013

Ergonomiska virknålar

Jag vet att jag har pratat om det förut, men det tåls att ta upp igen. Virkar man mycket bör man skaffa sig ordentliga virknålar. Det kommer fler och fler ergonomiska nålar ut på marknaden - de är dyrare än de "vanliga" smala virknålarna i plast eller metall men de är fantastiska att arbeta med! Jag kan inte använda något annat längre!

Jag använder mig av dessa (finns att köpa hos amigurumibutiken)
Det jag gillar med de här nålarna är (förutom att dom är sköna att virka med och snygga att se på) att varje virknål har två storlekar. Det är väldigt praktiskt och platssparande, dessutom är nålarna hyfsat spetsiga så det är lätt att ta sig igenom tajta maskor.


Jag har även sett att Clover nyligen kommit ut med en ny kollektion ergonomiska virknålar.



Amour heter dom. Jag har sett att en av garnbutikerna i Umeå säljer dessa, så jag funderar på att komplettera mina nålar med ett par av dessa :)

I recommend everyone to use ergonomic crochet hooks! They are oh so comfortable and you can crochet for as long as you want - without sore wrists and hands! I use these lovely japanese hooks from Hamanaka and I recently found out that Clover released this beautiful new set called Amour.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...