måndag 8 april 2013

En ny hobby

Jag är rätt så kreativ av mig, jag är rätt halvbra på många grejor. En Jack of all Trades som det kallas. Jag är nöjd med det eftersom jag är en rastlös själ som vill variera mig och kunna mycket! Det tråkiga med det är att aldrig bemästra något till fullo. Jag kommer aldrig få en guldmedalj - men däremot brons i flera olika grenar. Detta när det gäller pyssel, handarbete och sånt som har med bild att göra.
Men något som är relativt outforskat är musikens värld. Där kommer jag sist i allt. Fram tills nu.
Min fästman Gottfrid är väldigt musikalisk; sjunger och spelar flera olika instrument fantastiskt bra. Och jag har sen vi blev tillsammans haft en önskan om att lära mig av honom. Så idag hände det. Jag köpte mig en Lär dig spela piano-bok och nu ska jag lära mig och jag hoppas på att bli en Jack även här. :)

Koncentrerad piano-elev. Fotot är lånat från Gottfrids instagram.

Om ni vill följa mig på instagram så heter jag tantcilla där. :)

I've decided to learn to play the piano. I bought a book to learn from and my fiancé, whos a very talented musician helps me when I get stuck. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...