torsdag 26 maj 2011

Scalloped Cowl

En superbra sak med virkning är att man kan göra det även om man är sjuk, så idag har jag virkat :)
Jag köpte det här garnet på Hemflits rea för ett par månader sedan och nu kom det till användning.
Jag tycker att sjalen blev skönt bohemisk och den är mjuk och skön att ha på sig :)
Eftersom jag är sjuk blev stackars Gottfrid tvingad till att vara modell, jag passade på när han spelade gitarr :) Här hittade jag mönstret

One good thing about crochet is that one can do it even if one is sick, so today I've been crocheting :)
I bought this bulky yarn on a sale at my local yarnstore a couple of months back and finally I got use for it. I think it turned out beautifully bohemic and its soft to wear. :)
Since I'm sick my Gottfrid had to model it. :) Here is the pattern




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...