onsdag 16 februari 2011

Överaskningspost!

Hello Diane,

Vad jag får mycket trevlig post nuförtiden!
Idag kom jag hem från skolan, lite småless för vi hade sett en hemsk dokumentärfilm om kvinnlig könssympning, och vad möts jag av? :D

Två brev till mig! Det första är en kallelse från Studieförbundet Vuxenskolan, att jag ska inställa mig på utbildning hos dom lördagen den 26 Februari. Ska verkligen bli kuuuul!

Och det andra brevet var ett litet paket från min underbara vän Linnea, hon skickar en fin liten tavla och glöggte. Hon har talat väldigt varmt om det så ska riktigt spännande att prova ikväll :D

Tavlan fick en fin hedersplats på skrivbordet. Jag kommer ju bli alldeles dryg och odräglig med all den pepp och kärlek jag har omkring mig nu :D


Det här är min dagsplanering. Som ni ser har jag ett par (mindre roliga) punkter kvar och sen ska jag sätta mig och virka lite om det finns tid :)


Im totally spoiled with nice mail these days! Today I recived this lovely little package from my best friend Linnea, she sent me "glögg-tea" and a cute pictureframe with the words "You are the worlds greatest!" in it! Aww

6 kommentarer:

  1. Roligt att få post :)
    Jag virkar döden ur boken:virka läskigt söta figurer av Christen Haden.

    Åh, discworld hos planetjune är också tillagd på min göra lista^^ Har sett filmen med de där elefanterna och den är bra :)

    Appropå mangochokladen så är det inte kräm av mango utan små kulor som smakar mango.

    SvaraRadera
  2. Svar: De rosiga kinderna har jag gjort med hjälp av Watercolour pencils (Faber-Castell), men jag vet att många använder rosa ögonskugga eller liknande som nog fungerar bättre och kan vara lättare att arbeta med(hade inte det hemma, så testade mina favoritpennor istället).

    SvaraRadera
  3. Tittade på din flik "I min bokhylla" och såg att du har massa böcker av Charlaine Harris, hon som skrivit böckerna som serien True Blood baseras på. Håller på att läsa Definitely Dead just nu och tvserien avgudar jag :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Svar: Har testat blå ögonskugga en gång faktiskt, och det höll förvånansvärt bra (på akryl/bomulls-blandning), plus att det kom åt bättre. Men däremot försökte jag inte se hur det höll om man skulle tvätta amigurumin (vilket man kanske inte brukar göra så ofta ändå). Det är nog bara att testa sig fram och se vad man trivs med mest :)

    SvaraRadera
  5. Vad mycket fint du virkar! Jag får verkligen lust att lära mig virka! Jag har försökt ett otal gånger men jag klarar bara inte av det. Kanske ska ge det en chans till ändå :)

    Vet du förresten om/vart man kan hitta virkbeskrivning på Hello Kitty? Min sambos tjej och min ena systerdotter är totalt nerkärade i Hello Kitty och jag tänkte låta min mamma virka några Hello Kitty om jag inte klarar av det själv.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Åå tack så hemskt mycket! Jag ska försöka mig på en Hello Kitty :) Tycker bara det är så sjukt svårt att hålla reda på stolpar och allt vad det heter.. Tacka vet jag aviga och räta ;)
    Men tusen tack för hjälpen!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...