tisdag 4 januari 2011

dagens skörd

hello diane,

jag har som bekant jullov just nu och inget ansvar i hela världen, vilket jag utnyttjar fullt ut. Sovmorgon, brödbak, virkning, film och promenader fyller mina dagar. det är jättemysigt men jag känner ändå en viss ostimulans. Jag längtar efter att gå tillbaka till skolan faktiskt. Jag tycker det är roligt att lära sig nya saker. En förändring jag ska göra till nästa termin är att jag ska gå å köpa ett mathäfte till matsalen, så slipper jag oroa mig för luncher. Visserligen är caféets kycklingmackor tokigt goda men jag tror jag presterar bättre med riktig mat i magen.. :)

Jag var inne på Mias blogg idag och såg att hon efterlyser djurbebisar att lägga upp i sin blogg, jag hade faktiskt inte provat det mönstret ännu så jag virkade ihop en liten rosa griskulting :)

Dramatiskt poserande framför bilden på hunden Yin

Jag har för övrigt kommit på ett supermysigt virkställe; i soffan, med laptopen på vardagsrumsbordet så jag kan lyssna på min ljudbok, samtidigt som Gottfrid sitter bredvid mig och spelar tv-spel. Myskänslor!

Såhär långt har jag kommit på väsk-blommorna


Ikväll tog jag en paus från väsk-blommorna och virkade med ett annat garn. Det ska bli glasunderlägg. Jag ska bara sy in alla lösa trådar och sen stärka med något.. Någon som har förslag? Jag har funderat på att limma på undersidan med textillim, eller blanda till tapetklister. Men jag är inte säker på vad som blir bäst..

Såhär ser dom ut just nu

Jag skulle vilja be om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilderna. Det är mörkt jämt nuförtiden så det är svårt att få till ljusa, färgglada bilder, å sen när man försöker få lite ordning i PS blir det jättekonstigt. Jag hoppas att ni står ut i ett par månader till, tills det ljusnar här uppe i Norrland :) (sen är det ljust dygnet runt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...