tisdag 28 december 2010

wip - poncho.

hello diane,

jag har berättat förut att jag håller på att virka en poncho, eftersom jag fryser axlarna av mig när jag sitter vid datorn och min filt bara ramlar ner.

Jag har suttit hela bilresan ner och upp till/från Borlänge och även lite under julfirandet där nere med mitt garn och min virknål.
Jag satt även igår, det är mysigt att virka stolpar med mjukt garn och stor nål :)

Såhär långt kom jag igår när mitt tredje nystan (DROPS Baby Merino) tog slut:

Det är lite extra roligt med ponchon för det är mitt första plagg jag virkar, har bara gjort amigurumis, grytlappar, mormorsrutor, mössor och halsdukar förut. Men en poncho är mer som en tröja än en halsduk tycker jag. Så det är verkligen roligt :)
Det ska först och främst bli lite längre, och sedan få en fin spetskant längst ner, rosa (kanske) tofsar som hänger fram och några fina blommor som dekoration. Tror den kommer bli jättesöt :)
Jag använder det här mönstret. Jag vet att det står att man ska använda "Alpacha"-garn men jag tyckte Baby Merino var mysigare och tjejen i garnaffären sa att det funkar lika bra :) Perfekt!

När mitt garn tog slut började jag virka på ett par african flowers istället, jag använder färgerna rosa, blå och vit. Förhoppningsvis kommer jag lyckas få ihop dom till en väska senare. Jag är inte 100% säker på hur blommorna ska se ut ännu, provar mig fram lite.


Nu ska jag och älsklingen promenera ner på stan och nyårshandla lite, fika och besöka garnaffären :)
Kram på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...