måndag 7 juni 2010

Cupcakes och virkning

Hello Diane,
Har haft ett par riktigt härliga dagar, lite jobb och mycket virkning och nya vänner.
Just nu springer jag mellan datorn och köket, har cupcakes på gång i ugnen. Nom nom! :)

Har letat rätt länge efter ett bra mönster på en gris, jag gillar grisar. Det är fantastiskt söta och intelligenta varelser och jag använder ordet "gris" väldigt ofta i mitt vardagliga tal. På gott och ont haha. Jag lyckades till slut hitta ett jättefint mönster på Craftster.
Eftersom jag älskar rosa var det självklart att grisen skulle vara rosa också, och inte svart eller vit som i mönstret. Pojkvännen döpte henne snabbt till Kampgrisen eftersom han tycker att hon har en blåtira haha :)


Den andra virkningen som jag fått färdigt senaste dagarna är den här korgen, jag har suckat ett tag nu över att mina nålar och grejor jag använder när jag virkar alltid ligger längst ned i garnkorgen och jag måste böka runt och till slut har jag garn över hela soffan >_<
Nu ska jag gå å blanda till en mumsig vitchoklad-frosting till cupcakesen. Vi får se om det kommer upp bilder på dom senare :)

***
..senare
Sedärja, tyvärr inga högkvalitativa bilder nu eftersom jag fotade med min mobilkamera men ni kanske ser vad det föreställer ändå ;)

Före:

Efter:
Är det inte fantastiskt att man kan blanda ihop lite random grejer som mjöl och ägg osv och få fram nått så smaskigt och vackert som en cupcake? T.o.m. Buddah är sugen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...